Feestelijke opening van vernieuwd, groen schoolplein op WSKO de Bernadetteschool
NAALDWIJK – Onder grote belangstelling van honderden aanwezigen is het vernieuwde schoolplein van WSKO de Bernadetteschool in Naaldwijk officieel geopend door wethouder Anko Goudswaard. Het plein is getransformeerd tot een gezonde, groene buitenruimte waar leerlingen volop de ruimte krijgen om te bewegen, te spelen en te ontdekken. Én te leren, want met de komst van de schoolkas kunnen ze ook echt hun handen uit de mouwen steken.
Naast de leerlingen en leerkrachten werd het plein geopend in het bijzijn van ouders, sponsoren, subsidieverstrekkers en vertegenwoordigers van de gemeente Westland. De realisatie van het plein is het resultaat van een mooie samenwerking tussen al deze partijen. De werkgroep, bestaande uit kinderen, ouders en leerkrachten, hebben maanden gewerkt aan het ontwerp en zijn enorm trots op het resultaat.
Een groene zee en sportieve stormbanen
Om de transformatie naar het nieuwe 'groene plein' extra kracht bij te zetten, droegen de kinderen tijdens de opening massaal groene kleding. Dit zorgde voor een prachtig, kleurrijk en symbolisch beeld tijdens het officiële openingsmoment. Als klap op de vuurpijl stonden er twee spectaculaire stormbanen op het schoolplein. Hierdoor werden de leerlingen direct uitgedaagd om op een actieve, sportieve en andere manier te bewegen. Deze feestelijke verrassing viel enorm in de smaak en zorgde voor enthousiaste gezichten bij de kinderen.
Met dit vernieuwde, groene schoolplein heeft WSKO de Bernadetteschool een toekomstbestendige speelomgeving gecreëerd die perfect aansluit bij het stimuleren van een gezonde en actieve levensstijl voor de jeugd in Naaldwijk.
Foto door Mabel Bohms (Gemeente Westland).
